Приоритет Нишке Бање оживљавање туризма

Приоритет Нишке Бање оживљавање туризма

Градска општина Нишка Бања прва је од пет општина Ниша која је добила новог председника. После 12 година, на чело овог, пре свега туристичког места, уместо Зорана Видановића дошао је Дејан Јовановић из редова СНС-а. Јовановић је дипломирани економиста, који је до недавно био председник одборничке групе СНС-а у градском парламенту.

Како се очекивало, новим одборницима у својој општини предочио је план и програм развоја Бање у наредне четири године који, могло би се рећи, није значајно другачији од програма његовог предходника, али ако ништа друго, наду у реализацији онога што планира, улива чињеница да долази из странке која је на протеклим изборима освојила убедљиву већину и на нивоу државе и на нивоу града. Подршка странке могла би да му да значајан ветар у леђа и помогне да Бању, коначно, тргне из апатије.

Како сам каже, план и програм четворогодишњег развоја рађен је „на основу једне дубоке софт анализе, има подршку свих виших структура града и републике, првенствено се састоји у развоју туризма, зато што је бања туристичко место“.

Нишка Бања је спала на такве гране да као самостална општина не би могла да опстане и самосталност ћемо тражити када постанемо богати. Сада ћемо гледати да се што више привијемо уз град, а парламентарним видовима борбе тражићемо што већа овлашћења за општину, јер нисмо овде само да примамо плату већ да имамо овлашћења, и да у складу са њима створимо нормалан живот житељима Нишке Бање. Оно што ће разликовати претходне године је то да ћемо имати јако тесну сарадњу и пријатеље у граду који су спремни да подрже развој општине Нишка Бања, најављује Јовановић.

У експозеу који је предочио бањским одборницима, најавио је формирање и активно деловање Информативног центра за развој туризма. Задатак центра биће да обезбеђује пропагандни и информативни материјал којим се популарише потенцијал Нишке Бање на туристичком тржишту, усмерава и координише делатност привредних субјекта и других организација на формирању и пласману туристичких производа, организују актвности у циљу побољшања услуга у туризму, подиже туристичку свест и унапређење животне средине. Информативни центар имаће и задатак да реализује разне врсте васпитно образовних активности, припрема и организује разне културне и спортске манифестације, прати и анализира кретање на домаћем и иностраном тржишту.

Циљеви који оправдавају формирање овог центра утемељени су на реалним потребама општине, повећања туристичког промета, коришћење постојећих капацитата, стварању услова за потпуно обједињавање туристичке понуде, за заједнички наступ на туристичким берзама, осмишљенија информативно-пропагандна делатност, одржавање добрих односа са Туристичком организацијом Ниша и Србије и надлежним Министарством, стварање амбијента интересног повезивања, регионализације туристичке понуде, пре свега, у оквиру Евро-региона, стварање услова за даљи развој домаћег туризма, за значајније бржи излазак Бање као дестинације на међународном тржисту, каже Јовановић.

Он планира да Општина Нишка Бања у будуће има сопствени веб сајт, да се финализују радови на краљевој вили у оквиру које би се изградила спомен соба у оквиру туристичке понуде. План му је и изградња Етно центра у Бањи са радионицама етно кухиње и старих заната, формирање водичке службе, оживљавање постојећих и изградња нових објеката у области еко туризма као предуслова за стварање садржајније туристичке понуде.

Неопходно је организовати и стална истраживање мотива туриста и упознавање њихових карактеристика и мотива у циљу сегментације тржишта како да приђемо свакој групи која би дошла у Бању, сматра Јовановић.

Осим снажнијег развоја туризма, Јовановић намерава да се више пажње посвети и развоју предузетништва па у том циљу најављује оснивање Фонда за развој предузетништва из кога би се финансирале едукације предузетника, од првих корака за покретање сопствене делатности до самог краја. Након завршеног курса, како најављује нови председник општине, биће отворен конкурс за најбоље пројекте који би делимично или у целости били финансирани од стране општине или града.

Намера је и формирање општинског Услужно – информативног центра који би се састојао у томе да на приступачном месту, у оквиру општине, грађани на једном месту добију све потребне информације које се тичу матичне службе и других потреба житеља Бање.

План је и формирање Зоне унапређеног пословања, попут оне у Нишу – Нишка варош, тако да и у центру Бање постоји облик приватно-јавног партнерства. Овакав облик партнерства требало би да помогне у даљем регулисању саобраћаја у центру бање, изградњи и обнови постојеће инфраструктуре, а Зона би омогућила да на малом простору туристи добију све потребне информације и услуге. Финансирање Зоне унапређеног пословања реализовало би се на начин да се део од општинских и туристичких такси уступи удружењу, планира Јовановић.

Као задатак себи и својим сарадницима задао је обезбеђивање модерне, одговорне и ефикасне администације која мора бити сервисно орјентисана према својим клијентима, услуге морају да буду доступне и просторно и временски, да се пружају у једној згради на једном месту.

Цене морају бити прихватљиве, службеници љубазни и мотивисани, процедуре једноставне, а информације јасне и разумљиве, а у привредном погледу акценат треба ставити на развој туризма, пољопривреде и посебно трговачких објекта, наводи Јовановић.

Како каже, није заборављен ни развој села која се наслањају на ову општину и то тако што би већи туристички промет са собом повукао и покретање и развој производње еколошке хране.

Имаћемо пројекте који се заснивају на производњи здраве хране и оживљавање пољопривредне производње, која је ранијих година потпуно замрла, најављује Јовановић.

 

Извор: НАРОДНЕ НОВИНЕ