Обнова задругарства и брендирање домаћих производа

Међународни пројекат „Сврљишко јагње и белмуж – органски производи из села Сврљига за велике европске градове – Сврљижанка“ требало би да помогне обнову задругарства у нишком крају и да омогући брендирање домаћих производа и њихов пробој на тржиште.

Пројекат, започет јануара ове године, улази у завршну фазу, а Градска општина Нишка Бања као један пројектни партнер представила је досадашње резултате. Партнери на пројекту су и општине Сврљиг, Црвени Крст и две општине из Немачке и Италије.

Према речима председника општине Нишка Бања, Зорана Видановића, ово је шанса за домаће пољопривреднике да унапреде свој положај и своју производњу.

„Желимо да помогнемо обнову задругарства и да омогућимо размену знања и искуства између наших, немачких и италијанских пољопривредника како би унапредили производњу. Пројекат се фокусира и на даљу подршку локалних самоуправа развоју задругарства и пољопривреде“, каже Видановић.

Велики број заинтересованих произвођача присуствовао је представљању резултата, али и семинару на којем је било речи о значају развоја пољопривредне производње југоисточне Србије, значају удруживања пољопривредника партнерских општина, као и о развоју сточарства.

Како истиче председник општине Црвени Крст, Мирослав Милутиновић, пројекат кроз одржане тренинге омогућава пољопривредницима да се упознају са новим моделима у производњи и да развију задругарство.

„У оквиру пројекта је било истраживање тржишта и одржавања семинара како би се осигурала и унапредила дугорочна сарадња са локалном самоуправом и као би пољопривредници побољшали свој положај на тржишту и обезбедили конкурентност“ рекао је Милутиновић и додао, да се нада да ће и у наредном периоду бити сличних пројеката.

Циљ пројекта је и стварање услова за заједнички и стратешки маркетинг и пласман брендираних пољопривредних производа на тржиште великих градова Србије и Европе, па је тако јуче представљен белмуж, оригинални сврљишки специјалитет и природни производ у паковању које је погодно за даљи пласман.

Пројекат је започет јануара ове године, траје 12 месеци и финансира за Европска унија кроз програм Еxцханге 4.

Коментари су затворени.