Obnova zadrugarstva i brendiranje domaćih proizvoda

Međunarodni projekat „Svrljiško jagnje i belmuž – organski proizvodi iz sela Svrljiga za velike evropske gradove – Svrljižanka“ trebalo bi da pomogne obnovu zadrugarstva u niškom kraju i da omogući brendiranje domaćih proizvoda i njihov proboj na tržište.

Projekat, započet januara ove godine, ulazi u završnu fazu, a Gradska opština Niška Banja kao jedan projektni partner predstavila je dosadašnje rezultate. Partneri na projektu su i opštine Svrljig, Crveni Krst i dve opštine iz Nemačke i Italije.

Prema rečima predsednika opštine Niška Banja, Zorana Vidanovića, ovo je šansa za domaće poljoprivrednike da unaprede svoj položaj i svoju proizvodnju.

„Želimo da pomognemo obnovu zadrugarstva i da omogućimo razmenu znanja i iskustva između naših, nemačkih i italijanskih poljoprivrednika kako bi unapredili proizvodnju. Projekat se fokusira i na dalju podršku lokalnih samouprava razvoju zadrugarstva i poljoprivrede“, kaže Vidanović.

Veliki broj zainteresovanih proizvođača prisustvovao je predstavljanju rezultata, ali i seminaru na kojem je bilo reči o značaju razvoja poljoprivredne proizvodnje jugoistočne Srbije, značaju udruživanja poljoprivrednika partnerskih opština, kao i o razvoju stočarstva.

Kako ističe predsednik opštine Crveni Krst, Miroslav Milutinović, projekat kroz održane treninge omogućava poljoprivrednicima da se upoznaju sa novim modelima u proizvodnji i da razviju zadrugarstvo.

„U okviru projekta je bilo istraživanje tržišta i održavanja seminara kako bi se osigurala i unapredila dugoročna saradnja sa lokalnom samoupravom i kao bi poljoprivrednici poboljšali svoj položaj na tržištu i obezbedili konkurentnost“ rekao je Milutinović i dodao, da se nada da će i u narednom periodu biti sličnih projekata.

Cilj projekta je i stvaranje uslova za zajednički i strateški marketing i plasman brendiranih poljoprivrednih proizvoda na tržište velikih gradova Srbije i Evrope, pa je tako juče predstavljen belmuž, originalni svrljiški specijalitet i prirodni proizvod u pakovanju koje je pogodno za dalji plasman.

Projekat je započet januara ove godine, traje 12 meseci i finansira za Evropska unija kroz program Exchange 4.

Komentari su zatvoreni.